En el Ple Extraordinari del 14/7/2015 promogut per el nostre Grup,
es van tractar les Normes del Planejament Urbanístic (NPU) de
Castelló de Farfanya, en representació de l'equip de govern
solament va parlar el senyor alcalde.
El regidor de CDC Francesc va afirmar: “El regidor d'urbanisme no intervé, perquè la delegació que té, és a títol informatiu”
El regidor d'Urbanisme, senyor Josep Maria Parrot, ho va corroborar dient : “Ho marca la Llei”.
La Llei marca diverses formes de delegació i els alcaldes poden
delegar en vers als seus regidors atribucions més amplies o
limitades, el que no deleguen és la facultat resolutòria.
Mirant el BOP de Lleida veiem dos pobles en que els seus alcaldes
deleguen de forma diferent, un de ICF/AM un grup progressista i
teòricament d'esquerres amb delegació minsa, l'altre de CDC un grup
a priori més conservador amb delegació àmplia. (El món al revés).
CASTELLO DE FARFANYA: Abast de la delegació: a nivell d’informe.
ALBESA:
S’han
creat àrees de treball, essent responsables d’elles
els regidors/es
Aquestes competències inclouen la facultat de realitzar estudis i propostes sobre els assumptes que es plantegin en relació a la seva àrea sense incloure, en cap cas, facultats resolutòries.
Butlletí
Oficial de la Província de Lleida Dilluns, 29 de juny de 2015
Número 122
Número
de registre 5998
AJUNTAMENT
DE CASTELLÓ DE FARFANYA
Delegacions
regidors
EDICTE
De
conformitat amb l’article 44 del Reial decret 2568/1986, pel qual
s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim
jurídic de les entitats locals, es fa públic que el senyor alcalde,
en data 23 de juny de 2015, ha resolt:
Realitzar
a favor de la regidora Cristina Lafay Bertran les següents
delegacions: Cultura, Acció Social, Ciutadania i Joventut, Esports i
Salut . Abast de la delegació: a nivell d’informe.
Realitzar
a favor del regidor Josep Maria Parrot Magrí les següents
delegacions: Urbanisme. Abast de la delegació: a nivell
d’informe.
Realitzar
a favor del regidor Víctor Alejandro Pla Obis les següents
delegacions: Agricultura, Ramaderia i Medi Ambient. Abast de la
delegació: a nivell d’informe.
Castelló
de Farfanya, 25 de juny de 2015
L’alcalde,
Manel Medà i Calella
Articles que cita
l'alcalde senyor Manel Medà
article
43
3.
L'alcalde pot delegar l'exercici de determinades atribucions als
membres de la Comissió de Govern, i, quan aquesta no existeixi, als
tinents d'alcalde, sense perjudici de les delegacions especials que,
per a comeses específiques, pugui realitzar a favor de qualsevol
regidor, encara que no pertanyi a aquella Comissió.
article
44
1.
Totes les delegacions a què es refereix l'article anterior seran
realitzades mitjançant Decret de l'Alcalde que contindrà l'àmbit
dels assumptes a què es refereix la delegació, les facultats que es
deleguen, així com les condicions específiques d'exercici de les
mateixes, en la mesura que es concretin o s'apartin del règim
general previst en aquest Reglament.
Butlletí
Oficial de la Província de Lleida Divendres, 10 de juliol de 2015
Número 131
Número
de registre 6413
AJUNTAMENT
D’ALBESA
Edicte
de nomenament de tinents d’alcalde, tresorer i creació d’àrees
de treball/regidories
De
conformitat amb l’article 21.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril,
reguladora de les bases de règim local, l’article 55 del Decret
legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós
de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i article 46 del
Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el
Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic dels ens
locals, per Decret d’Alcaldia, de data 15 de juny de 2015, s’ha
nomenat tinents d’alcalde els regidors següents:
Primer
tinent d’alcalde: senyor Jaume Semis Roma.
Segona
tinenta d’alcalde: senyora Maria Ester Melet Bosch.
De
conformitat amb els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2
d’abril, reguladora de les bases de règim local, en concordança
amb l’article 53.3 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril,
pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal l'article 44
del Reial decret 2568/1986, de règim local de Catalunya, que
estableixen que l’alcalde pot delegar l’exercici de determinades
atribucions de la seva competència a favor dels regidors de la
Corporació, per Decret d’Alcaldia, de data 16 de juny de 2015,
s’han creat les següents àrees de treball, que tot seguit es
relacionen, essent responsables de cadascuna d’elles els regidors o
regidores següents:
Governació, Hisenda i Personal i
Transparència
Sr. Antoni Balasch i Parisi.
Sr. Jaume Semis Roma.
Urbanisme i Manteniment
Sr. Jaume Semis Roma.
Sr. Ramon Sabartés Vilalta.
Sr. Andreu Palau Cucó.
Agricultura, Ramaderia i Medi
Ambient
Sr. Jaume Semis Roma.
Sr. Ramon Sabartés Vilalta.
Cultura, Festes, Entitats i
Associacions
Sra. Maria Ester Melet Bosch.
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sra. Nuria Bentoldrà Boladeres.
Ensenyament i Salut
Sra. Maria Ester Melet Bosch.
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sra. Núria Bentoldrà Boladeres.
Comunicació i Participació
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sra. Núria Bentoldrà Boladeres.
Benestar i Igualtat
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sra. Núria Bentoldrà Boladeres.
Esports
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sr. Fermí Bernat Pons.La delegació conferida a cadascun dels regidors responsables de les àrees indicades en els punts anteriors es circumscriurà a les tasques de direcció i gestió ordinària dels assumptes relacionats amb cadascuna d’elles. Aquestes competències inclouen la facultat de realitzar estudis i propostes sobre els assumptes que es plantegin en relació a la seva àrea sense incloure, en cap cas, facultats resolutòries.
Així
mateix per Decret d’Alcaldia, de data 15 de juny de 2015, s’ha
nomenat tresorer de l’Ajuntament d’Albesa, el regidor Jaume Semis
Roma.
Albesa,
16 de juny de 2015
L’alcalde,
Antoni Balasch i Parisi
———
Articles que cita
l'alcalde senyor Antoni Balasch
Article
53
53.3
L'alcalde o alcaldessa pot delegar l'exercici de les seves
atribucions, llevat de les de convocar i presidir les sessions de ple
i de la comissió de govern, decidir els empats amb el vot de
qualitat, la concertació d'operacions de crèdit, la direcció
superior de tot el personal, la separació del servei dels
funcionaris i l'acomiadament del personal laboral, i les esmentades
en les lletres b), f), s), k), l) i m) de l'apartat 1.
article
21
3.
L'alcalde pot delegar l'exercici de les seves atribucions, excepte
les de convocar i presidir les sessions del Ple i de la Junta de
Govern Local, decidir els empats amb el vot de qualitat, la
concertació d'operacions de crèdit, la direcció superior de tot el
personal, la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament
del personal laboral, i les enunciades en els paràgrafs a), e), j),
k), l) i m) de l'apartat 1 d'aquest article. No obstant, podrà
delegar en la Junta de Govern Local l'exercici de les atribucions
previstes en el paràgraf j).
article
23
4.
L'alcalde pot delegar l'exercici de determinades atribucions en els
membres de la Junta de Govern Local i, on aquesta no existeixi, en
els tinents d'alcalde, sense perjudici de les delegacions especials
que, per a comeses específiques, puga realitzar en favor de
qualssevol regidors, encara que no pertanyessin a aquella.
article
44
1.
Totes les delegacions a què es refereix l'article anterior seran
realitzades mitjançant Decret de l'Alcalde que contindrà l'àmbit
dels assumptes a què es refereix la delegació, les facultats que es
deleguen, així com les condicions específiques d'exercici de les
mateixes, en la mesura que es concretin o s'apartin del règim
general previst en aquest Reglament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada