dimarts, 21 de juliol del 2015

EL REGIDOR D'URBANISME NO POT INTERVENIR !!!

 En el Ple Extraordinari del 14/7/2015 promogut per el nostre Grup, es van tractar les Normes del Planejament Urbanístic (NPU) de Castelló de Farfanya, en representació de l'equip de govern solament va parlar el senyor alcalde.

El regidor de CDC Francesc va afirmar: El regidor d'urbanisme no intervé, perquè la delegació que té, és a títol informatiu”

El regidor d'Urbanisme, senyor Josep Maria Parrot, ho va corroborar dient : “Ho marca la Llei”.

La Llei marca diverses formes de delegació i els alcaldes poden delegar en vers als seus regidors atribucions més amplies o limitades, el que no deleguen és la facultat resolutòria.

Mirant el BOP de Lleida veiem dos pobles en que els seus alcaldes deleguen de forma diferent, un de ICF/AM un grup progressista i teòricament d'esquerres amb delegació minsa, l'altre de CDC un grup a priori més conservador amb delegació àmplia. (El món al revés).


CASTELLO DE FARFANYA:       Abast de la delegació: a nivell d’informe.

ALBESA:   S’han creat àrees de treball, essent responsables d’elles els regidors/es

Aquestes competències inclouen la facultat de realitzar estudis i propostes sobre els assumptes que es plantegin en relació a la seva àrea sense incloure, en cap cas, facultats resolutòries.


Butlletí Oficial de la Província de Lleida Dilluns, 29 de juny de 2015 Número 122
Número de registre 5998
AJUNTAMENT DE CASTELLÓ DE FARFANYA

Delegacions regidors

EDICTE
De conformitat amb l’article 44 del Reial decret 2568/1986, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, es fa públic que el senyor alcalde, en data 23 de juny de 2015, ha resolt:

Realitzar a favor de la regidora Cristina Lafay Bertran les següents delegacions: Cultura, Acció Social, Ciutadania i Joventut, Esports i Salut . Abast de la delegació: a nivell d’informe.

Realitzar a favor del regidor Josep Maria Parrot Magrí les següents delegacions: Urbanisme. Abast de la delegació: a nivell d’informe.

Realitzar a favor del regidor Víctor Alejandro Pla Obis les següents delegacions: Agricultura, Ramaderia i Medi Ambient. Abast de la delegació: a nivell d’informe.

Castelló de Farfanya, 25 de juny de 2015
L’alcalde, Manel Medà i Calella

Articles que cita l'alcalde senyor Manel Medà

article 43
3. L'alcalde pot delegar l'exercici de determinades atribucions als membres de la Comissió de Govern, i, quan aquesta no existeixi, als tinents d'alcalde, sense perjudici de les delegacions especials que, per a comeses específiques, pugui realitzar a favor de qualsevol regidor, encara que no pertanyi a aquella Comissió.

article 44
1. Totes les delegacions a què es refereix l'article anterior seran realitzades mitjançant Decret de l'Alcalde que contindrà l'àmbit dels assumptes a què es refereix la delegació, les facultats que es deleguen, així com les condicions específiques d'exercici de les mateixes, en la mesura que es concretin o s'apartin del règim general previst en aquest Reglament.

Butlletí Oficial de la Província de Lleida Divendres, 10 de juliol de 2015 Número 131
Número de registre 6413
AJUNTAMENT D’ALBESA

Edicte de nomenament de tinents d’alcalde, tresorer i creació d’àrees de treball/regidories
De conformitat amb l’article 21.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, l’article 55 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i article 46 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, per Decret d’Alcaldia, de data 15 de juny de 2015, s’ha nomenat tinents d’alcalde els regidors següents:

Primer tinent d’alcalde: senyor Jaume Semis Roma.
Segona tinenta d’alcalde: senyora Maria Ester Melet Bosch.

De conformitat amb els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en concordança amb l’article 53.3 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal l'article 44 del Reial decret 2568/1986, de règim local de Catalunya, que estableixen que l’alcalde pot delegar l’exercici de determinades atribucions de la seva competència a favor dels regidors de la Corporació, per Decret d’Alcaldia, de data 16 de juny de 2015, s’han creat les següents àrees de treball, que tot seguit es relacionen, essent responsables de cadascuna d’elles els regidors o regidores següents:

Governació, Hisenda i Personal i Transparència
Sr. Antoni Balasch i Parisi.
Sr. Jaume Semis Roma.
Urbanisme i Manteniment
Sr. Jaume Semis Roma.
Sr. Ramon Sabartés Vilalta.
Sr. Andreu Palau Cucó.
Agricultura, Ramaderia i Medi Ambient
Sr. Jaume Semis Roma.
Sr. Ramon Sabartés Vilalta.
Cultura, Festes, Entitats i Associacions
Sra. Maria Ester Melet Bosch.
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sra. Nuria Bentoldrà Boladeres.
Ensenyament i Salut
Sra. Maria Ester Melet Bosch.
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sra. Núria Bentoldrà Boladeres.
Comunicació i Participació
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sra. Núria Bentoldrà Boladeres.
Benestar i Igualtat
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sra. Núria Bentoldrà Boladeres.
Esports
Sr. Andreu Palau Cucó.
Sr. Fermí Bernat Pons.

La delegació conferida a cadascun dels regidors responsables de les àrees indicades en els punts anteriors es circumscriurà a les tasques de direcció i gestió ordinària dels assumptes relacionats amb cadascuna d’elles. Aquestes competències inclouen la facultat de realitzar estudis i propostes sobre els assumptes que es plantegin en relació a la seva àrea sense incloure, en cap cas, facultats resolutòries.

Així mateix per Decret d’Alcaldia, de data 15 de juny de 2015, s’ha nomenat tresorer de l’Ajuntament d’Albesa, el regidor Jaume Semis Roma.


Albesa, 16 de juny de 2015
L’alcalde, Antoni Balasch i Parisi
———

Articles que cita l'alcalde senyor Antoni Balasch

Article 53
53.3 L'alcalde o alcaldessa pot delegar l'exercici de les seves atribucions, llevat de les de convocar i presidir les sessions de ple i de la comissió de govern, decidir els empats amb el vot de qualitat, la concertació d'operacions de crèdit, la direcció superior de tot el personal, la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral, i les esmentades en les lletres b), f), s), k), l) i m) de l'apartat 1.

article 21
3. L'alcalde pot delegar l'exercici de les seves atribucions, excepte les de convocar i presidir les sessions del Ple i de la Junta de Govern Local, decidir els empats amb el vot de qualitat, la concertació d'operacions de crèdit, la direcció superior de tot el personal, la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral, i les enunciades en els paràgrafs a), e), j), k), l) i m) de l'apartat 1 d'aquest article. No obstant, podrà delegar en la Junta de Govern Local l'exercici de les atribucions previstes en el paràgraf j).

article 23
4. L'alcalde pot delegar l'exercici de determinades atribucions en els membres de la Junta de Govern Local i, on aquesta no existeixi, en els tinents d'alcalde, sense perjudici de les delegacions especials que, per a comeses específiques, puga realitzar en favor de qualssevol regidors, encara que no pertanyessin a aquella.

article 44

1. Totes les delegacions a què es refereix l'article anterior seran realitzades mitjançant Decret de l'Alcalde que contindrà l'àmbit dels assumptes a què es refereix la delegació, les facultats que es deleguen, així com les condicions específiques d'exercici de les mateixes, en la mesura que es concretin o s'apartin del règim general previst en aquest Reglament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada